Finn svaret til de spørsmålene vi får oftest fra kunder.

Flexiweb: Hvor blir det av kontaktskjemaet?

Hvem er det som mottar henvendelsene fra kontaktskjemaet? Dette finner du ut ved å gå til Innstillinger — Administratorer i kontrollpanelet. Henvendelser sendt via skjemaet på din kontaktside vil komme til denne epostadressen. Du kan enkelt endre alle opplysninger om administrator på denne siden.

Flexiweb: Hvor endrer jeg kontaktinformasjonen min?

Du kan endre telefonnummer, adresse og epost som vises på nettsiden ved å gå til Innstillinger — Kontaktinformasjon.

Her kan du også endre om kart fra Google vises og hvilken adresse det slår opp.

Flexiweb: Jeg har glemt passordet til Flexiweb!

  • Jeg husker brukernavnet mitt og har tilgang til administrators epostadresse:
    For å gjenopprette et glemt passord, gå til dittdomene.no/admin. Rett under innlogging med brukernavn og passord finner du en lenke: «Glemt passord?» Trykk på denne og følg instruksjonene i eposten du mottar.
  • Jeg husker ikke brukernavnet mitt/har ikke tilgang til administrators epostadresse:
    Kontakt oss på telefon 21 00 01 00 eller epost kundesenter@nsn.no. For å endre kontoopplysninger trenger vi skriftlig bekreftelse fra kontaktperson for bedriften.

Flexiweb: Kan vi ha flere administratorer?

Normalt sett vil en Flexiweb kun ha én administrator. Om dere har behov for flere, kontakt kundesenter@nsn.no eller din kontaktperson på salg.

Flexiweb: Kan jeg endre skrifttyper og skriftstørrelse?

Nei.
Dette alternativet har vi valgt ikke å ha, da forandringer i skrifttyper og skriftstørrelse kan skape forrykniger i designmalen du benytter og redusere lesbarheten på nettstedet ditt. Vi anbefaler å følge vår grafiske designers føringer hva dette angår.

Flexiweb: Hvordan laster jeg opp bilder?

Bildeopplasting foregår i høyrekolonnen i Flexiwebs kontrollpanel. Du kan laste opp bilder fra inne i en side eller artikkel, eller du kan laste opp bilder rett i «Bildearkiv». Hvis du ikke får denne muligheten, kan det være at Java ikke er oppdatert på din maskin. Du må også gi Java tilgang til å kjøre.

Flexiweb: Kontrollpanelet mitt ser «feil» ut

Om du får mange rullefelt og html-koder når du logger deg inn i Flexiweb, er det antagelig fordi du bruker en versjon av Internet Explorer som trenger kompatiblitetsvisning påslått. Dette finner du ved å gå til det lille tannhjulet/Innstillinger i høyre hjørne av nettleseren. Velg «Innstillinger for kompatiblitetsvisning» og legg til nsn.no i listen over nettsteder.

Epost: Jeg får ikke sendt epost fra Outlook, Mail, Thunderbird e.l.

Sjekk alltid at du er koblet til internett før du feilsøker epostkontoen din! Dobbeltsjekk også at du har riktig passord.

De vanligste årsakene til dette er feil utgående port eller at du forsøker å sende epost via vår SMTP-server uten brukernavn og passord. Påse at:

  • Du har SMTP-port satt til 2525. Standard port for utgående epost er 25, dette endrer du i innstillinger for utgående epostserver i epostprogrammet.
  • Du har SMTP-autentisering skrudd på.
  • SSL ved sending er skrudd av.

Epost: Hvor er mailadmin?

Mailadmin.nsn.no er lagt ned. Vi bruker ikke lenger det bakenforliggende epostsystemet, da det var utdatert og er blitt oppgradert til et sikrere og nyere oppsett. For å få tilgang til å administrere epostadresser, kontakt kundesenter@nsn.no.

Epost: Jeg har mistet passordet mitt!

Om du har mistet passordet til en epostkonto kan vi dessverre ikke se hvilket passord du pleide å ha. Av sikkerhetsårsaker er det kryptert. Det vi derimot kan gjøre er å opprette et nytt.
For å endre en konto trenger vi en skriftlig henvendelse, men om du ikke har tilgang til kontoen du har mistet passordet til må du gjerne be om å få det nye tilsendt per sms. Benytt da vårt kontaktskjema.

Husk at du må endre passord på alle enheter som benytter kontoen etter en slik endring.

Epost: Jeg får ikke logget meg inn på webmail.nsn.no

Det kan være flere årsaker til at du ikke får logget deg på vår webmailløsning. Her kan du løse noen av de vanligste problemene.
Sjekk alltid først at du er koblet til internett og har riktig brukernavn og passord!

  • Du forsøker å logge på fra et nettbrett uten støtte for flash.
    Dette vil ikke lykkes. Vi anbefaler å legge kontoen til i en epostapplikasjon på nettbrettet ditt, f.eks. Mail på iPad eller E-post på Android. Sett kontoen opp i IMAP, så vil den synkronisere mot innboksen din hvis du leser epost på flere enheter.
  • Du bruker Internet Explorer.
    For å bruke enkelte versjoner av Internet Explorer må du skru på «Kompatibilitetsvisning». Det finner du under det lille tannhjulet («Innstillinger») øverst i høyre hjørne og velger «Innstillinger for Kompatiblitetsvisning». Deretter velger du å legge nettstedet til i kompatibilitetsvisning.
  • Flash er utdatert eller deaktivert i din nettleser.
    Oppgrader eller aktiver flash.

Om du bruker mail.dittdomene.no kan du ikke bruke webmail.nsn.no, gå da til mail.dittdomene.no og logg deg på der. Vi anbefaler deg å lese eposten din i et epostpgram på din PC eller Mac, f.eks. Thunderbird eller Mail.

Domene: Hvordan flytter jeg domenet mitt til NSN?

Hvis du har Flexiweb- eller Flexishop-løsning er det kostnadsfritt å ha et domene tilknyttet. Om vi bestiller domenet for deg når du oppretter løsningen, blir det automatisk liggende hos oss, men om du allerede har registrert ditt domene, må det flyttes til oss.

  • Hva må jeg ha av informasjon for å flytte domenet mitt til NSN?
    Du må vite hvem som er din nåværende domeneleverandør, og hvem som står oppført som juridisk kontakt eller Legal-C for domenet. Det er denne personen som vil motta flyttemelding og må godkjenne flyttingen, så det er viktig at man har tilgang til den aktuelle epostadressen.  Om domenets kontaktepost går til din nåværende domeneleverandør, er det viktig at du på forhånd varsler dem om at du skal flytte domenet. Vi trenger også gjerne en sonefil for å hindre at du har opphold i eposttjeneste, hvis du har mailadresser på domenet.
  • Hva gjør jeg om jeg ikke har tilgang til epostadressen som er kontaktadresse for domenet?
    Da kontakter du din domeneleverandør og ber om å få kontaktinformasjonen oppdatert, slik at eposter vedrørende endringer går til en adresse dere har tilgang til. Det er av mange årsaker viktig å holde domeneinfo oppdatert.
  • Hva gjør jeg om personen som er kontakt for domenet ikke jobber hos oss lenger?
    Da kontakter du din domeneleverandør og ber om å få kontaktperson endret. Det varierer hva slags rutiner registrarer har rundt dette, men det skal være tilstrekkelig å vise firmaattest for å overta kontroll over et .no-domene. Om domenet er blant de som fritt kan registreres, som f.eks. .com, .net eller .org, bør man spørre registrar om framgangsmåte.
  • Jeg har fått en epost om flytting fra noe som heter Norid, og de sier domenet skal flyttes til Webhuset. Hvem er det?
    Norid er ansvarlig for alle .no-domener og behandler alt som har med opprettelse og flytting av disse. Webhuset er NSNs registrar overfor Norid.
  • Hva skal jeg gjøre med koden jeg har fått?
    Den skal du sende til kundesenter@nsn.no. Det er viktig at dette gjøres så flyttingen kan igangsettes!
  • Har alle domener flyttekode?
    Nei, ikke alle domener har flyttekode (eller AUTHkode). .no-domener har dette gjennomgående. På .com, .net, .org etc. kan det variere fra registrar til registrar.
  • Hvor lang tid tar det å flytte et domene?
    Det kan variere. Dette kommer an på opprinnelig registrar, når flyttekoden er oss i hende og når hovedansvarlig for domener i det aktuelle landet oppdaterer sine servere.

Bestill gratis demo

Ønsker du å prøve vårt system før du handler? Fyll ut skjemaet nedenfor.

Navn/firma
Telefonnummer
Epost-adresse
Beskriv kort dine behov

Be om møte

Ønsker du å booke et møte med oss for å diskutere mulig løsninger? Fyll ut skjemaet nedenfor så tar vi kontakt med deg.

Navn/firma
Telefonnummer
Epost-adresse
Hvilken dag passer best for deg?
Beskriv kort hva du ønsker å diskutere i et møte: (Spesifiser gjerne ønsket tidspunkt også)

Be om prisestimat

Ønsker du å vite hva en løsning fra oss koster? Fyll ut skjemaet nedenfor så tar vi kontakt med deg.

Navn/firma
Telefonnummer
Epost-adresse
Beskriv kort hva du ønsker tilbud på