Slik forbedrer du dine resultater i 2020

Når vi nå går inn i et nytt 10-år er det én ting som er veldig viktig å tenke på: Innhold. Med et godt fokus på innhold skaper du langsiktig suksess for din bedrift på nett. Her kan du lese om hvorfor innhold er en smart strategi.

  • Publisert 10. januar 2020

Ønsker alle et riktig godt nyttår, og et fremgangsrikt 2020. Når vi nå starter på et nytt år, er gjerne tiden inne for å se på hvilke forbedringer vi kan gjøre for at 2020 resultatmessig skal være et bedre år enn i 2019.

illustrasjonsbilde arbeidsbord

Et godt sted å starte er:

Hvilke kunder har vi?

Hvilke kunder ønsker vi flere av?

Hvilke kunder genererer vi mest penger av?

Hvilke tjenester genererer vi mest penger av?

Hvilke produkter tjener vi mest på?

Når vi har svaret på disse spørsmålene kan vi begynne å tenke på hvordan disse kundene når frem til akkurat deg for å benytte seg av dine tjenester. Her er det viktig å tenke på hvordan kunder finner deg og minne dine potensielle kunder på at du eksisterer.

Vår største anbefaling er å starte med enten en halvårsplan eller en helårsplan for ditt digitale innhold. På denne måten får du en klar oversikt over hvilke tiltak som skal brukes og når de skal gjøres. Her kan vi hjelpe med å sette opp en klar plan på innhold og kommunikasjon ut mot både dine eksisterende kunder, i tillegg til å fremme deg mot potensielle nye kunder. Dersom forbrukeren vet hvem du er, vet den også hvilke tjenester du leverer.

Dagens forbrukere søker informasjon på nett før de benytter seg av en tjeneste eller et produkt. Derfor er det viktig at din bedrift har det riktige innholdet for å trekke forbrukeren fra søkemotoren og inn på din nettside. Med riktig innhold vil forbrukeren også bli værende der og dette vil påvirke Google sin rangering drastisk. Dette får vi til ved at innholdet er unikt og relevant. Dette resulterer i at din side bli foretrukket fremfor andre og det vil resultere i høyere konvertering.

På denne måten får du en god innsikt i hvor viktig det er å tenke strukturert på innhold samt viktigheten av å ha en effektiv innholdsplan. I tillegg lærer du hvordan du bør gå frem når du skal sette opp en strategi slik at du kan gjøre dette selv i fremtiden. Sammen med oss kan vi analysere din nettside for å se hvilke tiltak som må iverksettes for at du skal kunne øke din tilstedeværelse på nett, samt å rette innholdet for å øke sannsynligheten for flere konverteringer.

Dersom du ønsker å vite mer, klikk her.